در هر بیزینس، لزوم یک استراتژی در جذب کاربر و بازاریابی بازگشتی، چه در فعالیت های آفلاین و آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی نسبت درست و اصولی بودجه تخصیص داده شده به روند جذب کاربران و بازگشت آنها میپردازیم.
در این مقاله میخوانیم:
(بازاریابی بازگشتی برای صنعت شما / چگونه نرخ بازگشت را محاسبه کنیم)
جذب کاربر به معنای وارد شدن مشتریان جدید به کسب و کار شما است. درحالی که بازاریابی بازگشتی به این معناست که کاربرانی که در حال حاضر در بیزینس شما هستند را حفظ کرده و آنها را برای خرید یا اقدام بعدی سوق دهید.
اکثر کسب و کارهایی که مستقیما با مشتری درارتباط هستند (کسب و کارهای D2C) بودجه جذب و بازاریابی بازگشتی خود را به ترتیب به نسبت ۷۰% و ۳۰% تقسیم میکنند. (جذب کاربر: ۷۰ درصد از بودجه، بازگشت کاربر: ۳۰ درصد از بودجه)
تقسیم بودجه تا حد زیادی به نوع بیزینس شما و اهم نرخ بازگشت در نوع کسب و کار دارد.
حال این سوال پیش می آید که بازاریابی بازگشتی برای صنعت شما چگونه است؟
متون داخل تصویر:
میانگین نرخ بازگشت کاربر در هر صنعت
پس چگونه نرخ بازگشت را محاسبه کنیم؟
دو روش برای این محاسبه وجود دارد. یک روش مخصوص به مشاغلی که به مشتری محصولی را میفروشد است و دیگری مربوط به مشاغل خدماتی با اشتراک.
نرخ بازگشت برای دسته اول:
محاسبه این نرخ برابر است با تعداد مشتریانی که در یک دوره معین بیش از یک خرید داشته اند نسبت به تعداد تمام مشتریان در همان دوره.
نرخ بازگشت = تعداد مشتریان با بیش از یک خرید در تاریخ معین ÷ تعداد کل مشتریان در همان تاریخ معین
نرخ بازگشت برای دسته دوم:
(مشتریان در پایان یک دوره – مشتریانی که در طول دوره به دست آمده اند) ÷ مشتریان در ابتدای دوره
برای کسبوکارهای جدید، یک تقسیم منطقی و کاربردی این است که ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بودجه خود را برای جذب مشتریان و تنها ۱۰ درصد بودجه خود را برای بازاریابی بازگشتی نگه دارند. برای رشد هر کسب و کاری مهم است که ابتدا مشتریان را به دست آورید و به همین دلیل روند جذب کاربر و بازاریابی بازگشتی در این نوع کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مباحث مارکتینگ یا بازاریابی مقالات من، alireza akrami را در همین بلاگ دنبال کنید و یا به طور مستقیم با من در ارتباط باشید.