ارتباط با مشتری

بازگشت و جذب مشتری! ایده آل ترین بودجه برای بازاریابی چگونه تدوین میشود؟

در هر بیزینس، لزوم یک استراتژی در جذب کاربر و بازاریابی بازگشتی، چه در فعالیت های آفلاین و آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی نسبت درست و اصولی بودجه تخصیص داده شده به روند جذب کاربران و بازگشت آنها میپردازیم.

در این مقاله میخوانیم:

(بازاریابی بازگشتی برای صنعت شما / چگونه نرخ بازگشت را محاسبه کنیم)

۱.جذب کاربر و بازاریابی بازگشتی به چه معناست؟

 جذب کاربر به معنای وارد شدن مشتریان جدید به کسب و کار شما است. درحالی که بازاریابی بازگشتی به این معناست که کاربرانی که در حال حاضر در بیزینس شما هستند را حفظ کرده و آنها را برای خرید یا اقدام بعدی سوق دهید.

۲.ایده های تقسیم بودجه برای کسب و کارهای آنلاین

اکثر کسب و کارهایی که مستقیما با مشتری درارتباط هستند (کسب و کارهای D2C) بودجه جذب و بازاریابی بازگشتی خود را به ترتیب به نسبت ۷۰% و ۳۰% تقسیم میکنند. (جذب کاربر: ۷۰ درصد از بودجه، بازگشت کاربر: ۳۰ درصد از بودجه)

۳.جذب کاربر و بازگشت بودجه براساس صنعت

تقسیم بودجه تا حد زیادی به نوع بیزینس شما و اهم نرخ بازگشت در نوع کسب و کار دارد.

  • درصورتی که نرخ بازگشت در صنعت شما ۰ الی ۲۰ درصد باشد = بودجه جذب کاربر ۸۰ الی ۹۰ درصد، بودجه بازاریابی بازگشتی ۱۰ الی ۲۰ درصد
  • درصورتی که نرخ بازگشت در صنعت شما ۲۰ الی ۴۰ درصد باشد = بودجه جذب کاربر ۶۰ الی ۷۰ درصد، بودجه بازاریابی بازگشتی ۳۰ الی ۴۰ درصد
  • درصورتی که نرخ بازگشت در صنعت شما ۴۰  الی ۷۰ درصد باشد = بودجه جذب کاربر ۳۰ الی ۵۰ درصد، بودجه بازاریابی بازگشتی ۵۰ الی ۷۰ درصد
  • و درنهایت درصورتی که نرخ بازگشت در صنعت شما بالای ۷۰ الی ۸۰ درصد باشد = بودجه جذب کاربر ۲۰ درصد، بودجه بازاریابی بازگشتی ۸۰ درصد است.
 

 

درخواست جلسه مشاوره (حضوری /دیجیتال)

مشاوره جهت ساختن کسب و کار شما

باهم بسازیم

حال این سوال پیش می آید که بازاریابی بازگشتی برای صنعت شما چگونه است؟

بازاریابی بازگشتی

متون داخل تصویر:

میانگین نرخ بازگشت کاربر در هر صنعت

  • خرده فروشی ها
  • بانک
  • بیمه
  • خدمات کامپیوتری
  • خدمات حرفه ای
  • مخابرات
  • رسانه
  • تبلیغات
  • فینتک
  • خدمات آموزشی
  • آشپزی
  • سرگرمی و بازی
  • گردشگری

 پس چگونه نرخ بازگشت را محاسبه کنیم؟

دو روش برای این محاسبه وجود دارد. یک روش مخصوص به مشاغلی که به مشتری محصولی را میفروشد است و دیگری مربوط به مشاغل خدماتی با اشتراک.

نرخ بازگشت برای دسته اول:

محاسبه این نرخ برابر است با تعداد مشتریانی که در یک دوره معین بیش از یک خرید داشته اند نسبت به تعداد تمام مشتریان در همان دوره.

نرخ بازگشت = تعداد مشتریان با بیش از یک خرید در تاریخ معین ÷ تعداد کل مشتریان در همان تاریخ معین

نرخ بازگشت برای دسته دوم:

(مشتریان در پایان یک دوره – مشتریانی که در طول دوره به دست آمده اند) ÷ مشتریان در ابتدای دوره

۴.نحوه تقسیم بودجه برای جذب و بازگشت مشتری برای کسب و کارهای نوپا

برای کسب‌وکارهای جدید، یک تقسیم منطقی و کاربردی این است که ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بودجه خود را برای جذب مشتریان و تنها ۱۰ درصد بودجه خود را برای بازاریابی بازگشتی نگه دارند. برای رشد هر کسب و کاری مهم است که ابتدا مشتریان را به دست آورید و به همین دلیل روند جذب کاربر و بازاریابی بازگشتی در این نوع کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مباحث مارکتینگ یا بازاریابی مقالات من، alireza akrami را در همین بلاگ دنبال کنید و یا به طور مستقیم با من در ارتباط باشید.