mobile-marketing-automation-teaser

اتوماسیون بازاریابی موبایلی: بهترین روش ها برای بدست آوردن نرخ بازدهی

بسیاری از برنامه ها، بیش ازگذشته به رقابت برای جلب توجه مخاطبان می پردازند. بیش از ۲ میلیون نفر برای نصب این برنامه ها از فروشگاه ها و ۲.۷ میلیون نفر از گوگل پلی استفاده می کنند. با توجه به رقابت شدید، جهت بهینه سازی کمپین ها و منابع، استفاده از اتوماسیون بازاریابی موبایلی ضرورت دارد.

بازاریابان تلفنی بیشتر وقت خود را صرف بازاریابی تلفنی و انجام کارهای تکراری می کنند. همچنین کارشناسان داده بیشتر وقت خود را صرف جمع آوری داده، تمیزکردن و ساماندهی می پردازند. همچنین این مورد صدق می کنند که بسیاری از بازاریابان با کارشناسان داده در ارتباط نیستند. تیم هایی که می توانند از این داده ها به طور موثر استفاده کنند، نسبت به رقبای خود برتری پیدا می کنند. ما در این مقاله در مورد اتوماسیون بازاریابی موبایلی صحبت می کنیم. که چگونه می توان از آن برای بهره وری داده ها و به دست آوردن بهترین نتایج استفاده کرد.

اتوماسیون بازاریابی موبایلی چیست؟

اتوماسیون بازاریابی موبایلی نرم افزاری که عملکردهای مربوط به بازاریابی موبایل را کنترل و نظارت می کند. به نظر می رسد که اتوماسیون برای کارهایی که دستی و یا بسیار وقت گیر هستند طراحی شده است.

اتوماسیون می تواند همه چیز را تقسیم بندی، شخصی سازی، تجزیه و تحلیل و در اطلاع رسانی به شما کمک می کند. به عنوان مثال می توان از آن برای دسته بندی مخاطبان براساس ویژگی های خاص استفاده کرد و به بازاریابان این امکان را می دهد تا مخاطبان را به صورت هدفمند بررسی کنند. اقدامات استراتژیک، مانند اطلاع رسانی ها می تواند به صورت خودکار انجام گردد.

اتوماسیون بازاریابی موبایل: ۴ روش برای کمک به شما در بهینه سازی عملکرد

۱.از اتوماسیون می توان برای مدیریت چند کانال و ادغام داده ها برای به دست آوردن بهترین نتایج استفاده کرد. کانال های رسانه های اجتماعی، پیام کوتاه، پیام رسان های درون برنامه ای و حتی نوتیفیکیشن ها همه روش هایی هستند که به شما این امکان را می دهند تا کاربران خود را درگیر کنید. بهترین روش استفاده از تست A/B هست. اتوماسیون همچنین به شما این امکان را می دهد تا بتوانید که کمپین های خود را براساس قوانینی بهینه کنید.

۲. تست A/B : با گروه بندی کاربران، می توانید واکنش انواع مختلف کاربران را به محتوای خلاقانه خود آزمایش کنید. با ارسال انواع محتوا می توانید به تجزیه و تحلیل آن بپردازید که کدام نوع محتوا می تواند برای استراتژی بازاریابی شما موثر باشد.

۳. گروه بندی: اتوماسیون این امکان را به شما می دهد که کاربران را براساس اطلاعات و با استفاده از روش های مناسب و مقرون به صرفه گروه بندی کنید. با توجه به نیاز بازاریابی، به وسیله اتوماسیون کاربران می توانند تقسیم بندی شوند از نوع دستگاه گرفته تا دسته بندی جمعیتی. این موضوع به شما این امکان را می دهد تا بتوانید شخصی سازی کنید و به تبع آن، تجربه کاربر را بهینه کنید.

۴. شخصی سازی: یکی از مهمترین ویژگی های اتوماسیون، توانایی شخصی سازی در مقیاس بزرگ است. این امکان، ارسال پیام های درون برنامه ای تا ارائه انواع اطلاعات محصولات با توجه به فعالیت قبلی کاربر را امکان پذیر کرده است. شخصی سازی یک روش اساسی برای افزایش تعامل بوده و به کاربر یک تجربه منحصر به فرد می دهد، که مستقیما به نیازهای وی مرتبط می شود.

۶ روش عالی برای اجرای اتوماسیون بازاریابی موبایل

اکنون شما مهمترین روش هایی که می توان از اتوماسیون استفاده کرد را می دانید، فهمیدن چگونگی استفاده از آن برایتان ضروری است. در ادامه به بررسی برخی ایده ها و بهترین روش ها برای بازاریابان که برای رسیدن به اهداف بازاریابی به آنها کمک می کند، خواهیم پرداخت.

۱- ادغام داده ها و یکپارچه کردن آنها در کانال

طبق راهنمای Marketo برای ایجاد یک تجربه کاربری، ۷۲% از مصرف کنندگان ترجیح می دهند تا از طریق کانال های مختلف با مارک ها و مشاغل ارتباط برقرار کنند و ۹۰% از خریداران انتظار تعامل مداوم در همه کانال ها را دارند. اکنون بازاریابان باید بتوانند تا از طریق کانال های مختلف با کارآیی و سهولت اطلاعات خود را یکپارچه کنند که تنها با ادغام داده ها امکان پذیر است. بنابراین برای بازاریابان این موضوع ضروری است تا داده های ادغام شده را از طریق بهترین روش تهیه کنند.

به عنوان مثال، شما نمی توانید تا با ادغام اشتباه داده ها مشکلی را حل کنید، اگر داده ها به درستی ادغام نشوند، مشکل ساز خواهند بود. هدف باید ایجاد یک نمای واحد باشد که در هر کانال قرار دارد. چگونگی یکپارچه کردن داده ها به خلاقیت شما بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قدرت ادغام داده ها ، به این پست وبلاگ با محوریت گفتگوی موبایل Spree Mobile توسط اندرو پلات مدیر مهندسی داده اسمول نگاهی بیندازید. همچنین می توانید صحبت های کامل اندرو را در اینجا مطالعه کنید.

۲- پیشنهادات خود را از طریق کمپین های جغرافیایی شخصی سازی کنید

موقعیت مکانی کاربر روش دیگری است که به طور مستقیم داده ها را مورد هدف قرار دهد. دو روش برای استفاده از داده ها وجود دارد: محدوده جغرافیایی و کمپین های مبتنی بر مجاورت.

محدوده جغرافیایی: این کمپین ها بر اساس موقعیت GPS کاربر ساخته شده اند. یک فروشگاه می تواند با توجه به محدوده جغرافیایی خود یک کمپین فعال کند. هنگامی که یک کاربر وارد منطقه مورد نظر می شود می توان از طریق اتوماسیون برای ارسال پیام تبلیغاتی به صورت خودکار استفاده کرد. مطالعات موردی بسیاری وجود دارد که نشان می دهد چگونه می توان از موقعیت مکانی به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی خودکار استفاده کرد. به عنوان مثال ، Salesforce دریافت که ۸۰٪ از مصرف کنندگان مایل به دریافت هشدارهای مبتنی بر موقعیت مکانی هستند ، در حالی که تحقیقات انجام شده از تبلیغات MDG نشان داد که ۷۳٪ از کاربران پس از دریافت پیام مربوط به یک مکان نزدیک و سپس با یک تماس به آنها، اقدام تکمیل می شود.

کمپین های مبتنی بر مجاورت: این کمپین ها به روشی مشابه Geofencing کار می کنند: به جای موقعیت جغرافیایی ، کمپین های مبتنی بر مجاورت از سخت افزاری استفاده می کنند که سیگنال های بلوتوث را ساطع می کند. سپس، کاربر یک پیام تبلیغاتی را دریافت می کند.

موفقیت کمپین های مبتنی بر مکان نیز در گزارش eMarketer’s Location Intelligence 2019 نشان داده شده است. این مطالعه نشان می دهد که کاربران مایلند داده های جغرافیایی را با بازاریابان به اشتراک بگذارند، به شرطی که برای این مبادله ارزش گذاری شود. بنابراین به یاد داشته باشید که مشخص شود تا پشنهاد ارائه شده به نفع کاربر باشد. این یک سناریوی برنده برای شما و کاربران شما خواهد بود. به موجب آن می توانید ضمن ایجاد تبادل و درک بیشتر از نیاز مشتری ، تجربه کاربر را بهبود ببخشید.

۳- استفاده از تست A/B برای نمایش میزان نصب برنامه توسط کاربران

یکی از بهترین روشهای اصلی برای نشان دادن میزان نصب برنامه انجام تست A/B است.در جدیدترین گزارشات جهانی، ما دریافتیم که از زمان نصب تا روز اول، برنامه ها به طور متوسط ۶۹% ازکاربران خود را از دست می دهند و این امر نشان دهنده اهمیت کارآمد بودن برنامه است. این کار را می توان از طریق تقسیم بندی کاربران به گروه های مختلف و برای کاربرانی که دارای صفات خاص هستند، انجام داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرخ بازدهی خوب می توانید با مطالعه عمیق مقاله برای یافتن معیارهایی جهت حفظ نرم افزار در روزهای اول، دوم، هفتم و سی روز بعد بینش بیشتری کسب کنید.

۴- برنامه های وفاداری مستقل ایجاد کنید

اتوماسیون به شما این امکان را می دهد تا برنامه های وفاداری بسازید، که به طور مستقل به ارزشمندترین کاربران شما پاداش می دهد. این امر می تواند برای حفظ رضایت مشتری و وفاداری به برند استفاده شود.

ایجاد یک برنامه وفاداری مستقل مستلزم ایجاد پیشنهادات ویژه برای فعالترین کاربران خود است. در نظر بگیرید که ۷۱% از کاربران در برنامه های وفاداری شرکت می کنند، عضویت آنها نشان دهنده جنبه معانادار روابطشان با برند خواهد بود.

یک مطالعه توسط پلت فرم بازاریابی تجارت الکترونیکی Yotpo همچنین نشان داد که ۵۲.۳٪ از مشتریان وفادار برنامه vip را نصب می کنند.

۵- میزان تکرار نوتیفیکیشن و پیام ها را کنترل کنید

هنگام ارسال نوتیفیکیشن و پیام بر تعداد دفعات ارسال آن نظارت کنید. هر چند وقت یکبار نوتیفیکیشن برای کاربران خود ارسال کنید

اما نکته اصلی این است که هیچ کس دوست ندارد احساس آزار و اذیت کند.

ضروری است که میزان فرکانس را بر اساس آنالیز داده ها پیاده سازی کنید و کنترل کنید که کاربران شما چقدر درگیر شدند. این موضوع تضمین می کند که نوتیفکیشن ها چه قدر برای کاربران با ارزش است.

۶. کاربران راضی می توانند به رشد برنامه شما کمک کنند

مشتریان وفادار به دلیل درآمدی که می آورند بر میزان تعامل تاثیرگذار بوده و نگهداری آنها از ارزش بالایی برخوردار هستند. بررسی ها نشان می دهد که این کاربران می توانند نصب ارگانیک ایجاد کنند. با ارسال درخواست برای کاربران و دریافت بازخورد از طریق یک سیستم بندی خودکار می توانید متوجه شوید که کدام کاربر به احتمال زیاد برنامه شما را پیشنهاد می کنند. سپس می توانید از طریق بازخوردی که دریافت می کنید اقدامات مختلفی انجام دهید: اگر کاربر نظر منفی به شما داد، می توان از طریق دریافت دقیق بازخورد زمینه های بهبود را برجسته کرد. اگر کاربری امتیاز مثبتی داد، می توان با اجازه خودش به فروشگاه هدایت شده تا نظرات خود را در آنجا به اشتراک بگذارد. این می تواند رتبه بندی ASO شما را افزایش دهد و در نتیجه نصب های ارگانیک ماهانه شما افزایش یابد. در حالی که بسیاری از راه های دیگر وجود دارد که اتوماسیون می تواند به استراتژی کلی بازاریابی شما کمک کند. این بهترین شیوه از انواع روش های در دسترس بازاریابان است. این امر بازاریابان را از انجام کارهای دستی رهایی می دهد. اتوماسیون می تواند به شما در رسیدن به اهداف بلند پروازانه کمک کند.

برای بهینه سازی گردش کار بازاریابی خود از مرکز کنترل داده استفاده کنید

خرید از طریق چندین کانال حداکثر حجم ترافیک را در ROAS مورد نظر به شما می دهد ، اما کانال های جدید همچنین گردش کار شما را پیچیده تر می کنند. کانال های جدید به معنی داشبورد بیشتر ، داده های بیشتر برای عمل و تجزیه و تحلیل پیچیده تر هنگام محاسبه ROI هستند. با این حال ، اتوماسیون می تواند به شما کمک کند از چندین کانال خرید کنید بدون اینکه روند فعلی تیم شما پیچیده شود. با مرکز کنترل داده ، شما و تیم خود می توانید استراتژی بازاریابی چند کانال خود را به صورت کارآمد اجرا کنید.

مرکز کنترل داده چیست؟

مرکز کنترل ، جمع آوری هزینه و بهینه سازی کمپین را در یک گزارش تعاملی ارائه می دهد. این ویژگی برای ساده سازی مدیریت تبلیغات طراحی شده است ، همچنین به شما این امکان را می دهد تا داده ها را در تمام برنامه های خود به راحتی مشاهده کنید. گزارش پیشرفته قابلیت های داشبورد داده دارای ویژگی های زیر است:

  • گزارش های چند برنامه ای، مشارکت متقابل و گزارش های بین شبکه ایی
  • گزارش تحویل، گروه های همکار و گزارش هزینه ها در یک نما قابل مشاهده است
  • گروه بندی بر اساس ابعاد مختلف در برنامه ها
  • گزارش در مورد هزینه ها ، هزینه های هر رویداد و ROAS
  • ایجاد فیلتر بر اساس رویدادها

این داده ها به شما میزان عملکرد بعد از نصب، هزینه، درآمد و تقلب را نشان می دهد. همه چیزهایی که برای بهینه سازی کمپین های خود نیاز دارید.

۵ مزیت اصلی مرکز کنترل داده ها

  • تمام داده های بازاریابی شما در یک داشبورد واحد جمع می شوند
  • با این کار می توانید از طریق چندین کانال عملکردها را شناسایی کنید
  • شما می توانید پیشنهادات را بر اساس سطح کمپین ها یا گروه های تبلیغاتی ایجاد کنید
  • گزارش های اجرایی بدون دردسر را درباره هزینه ، حجم و ROAS به دست آورید

شما می توانید گزارشات را با یکدیگر ادغام کنید تا در وقتتان صرفه جویی کرده باشید. این امر می تواند در بهینه سازی کمپین ها به شما کمک کند.

برداشت من:

برامون در کامنت بنوسید و اگر دوست داشتید با دوستانتون به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط:

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.