استراتژی های بازاریابی

۲۰ استراتژی بازاریابی که کسب و کار شما نیاز دارد!

در این مقاله با ۲۰ نوع استراتژی بازار یابی و تاکتیک های آن آشنا می شوید که می توانید از آنها برای جذب مشتریان جدید برای کسب و کار و رشد برند خود استفاده کنید. برای اینکه همیشه سهمی از بازار داشته باشید و بتوانید محصول خود را ارائه دهید، باید از استراتژی های بازاریابی مختلفی استفاده کنید. هر یک از این استراتژی ها به شما کمک می کند تا ویژگی خاصی از هر محصول را به بازار هدف خود معرفی کنید. نوع استراتژی که انتخاب می کنید، ارزش کل محصول را به بازار هدف شما منتقل می کند.

۱-علت بازار یابی:

پیدا کردن دلیلی که هم مشتریان و شرکت شما به آن اهمیت می‌دهند، می‌تواند برای کسب‌وکار شما جادو کند. این امر مستلزم دانش داخلی از آنچه سازمان شما به آن اهمیت می دهد، دارد.

۲-بازاریابی محلی یا بازاریابی محدوه نزدیک:

از Wifi یا بلوتوث برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی درباره محصولات و خدمات خود به تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های مشتریان  که نزدیک محدوده کسب و کار شما هستند استفاده کنید. بازاریابی مجاورتی به عنوان بازاریابی  محدوده نزدیک نیز شناخته می شود.

درخواست جلسه مشاوره (حضوری /دیجیتال)

مشاوره جهت ساختن کسب و کار شما

باهم بسازیم

۳-استراتژی بازاریابی برای معامله کردن:

افزایش حجم فروش برای شرکت‌ها، به‌ویژه خرده‌فروشانی که نیاز دارند مقادیر زیادی از محصولات را به طور مداوم به مصرف‌کنندگان بفروشند، می‌تواند دشوار باشد. خرده فروشان باید با استفاده از کوپن ها، تخفیف ها و برنامه های تشویقی کالا های خود را به مصرف کنندگان بفروشند تا تقاضای سرمایه گذاران را برآورده کنند.

۴-استراتژی بازاریابی به روش دهان به دهان:

بازاریابی دهان به دهان انتقال اطلاعات از فردی به فرد دیگر از طریق ارتباط کلامی است. مشتریان برای معرفی برند مورد علاقه خود به آشنایان خود بسیار هیجان زده هستند. برای مردم، اشتراک‌گذاری داستان محصولات و خدمات مورد علاقه‌شان کار معناداری است.

تبلیغات دهان به دهان یکی از روش های استراتژی بازاریابی قدیمی است که افراد برای انتخاب لیست خرید خود از آن استفاده می کردند. با توجه به اثربخشی این روش، کارآفرینان مدرن یاد گرفته اند که چگونه برای شرکت خود و محصولاتی که می فروشند، تبلیغات شفاهی معتبری ایجاد کنند.

۵-استراتژی بازاریابی محدود یا کم یاب:

در برخی از بازارها کنترل مقدار محصولی که همزمان تولید می شود بسیار مهم است. این کمبود ممکن است به دلیل نبود مواد اولیه یا مشکل در تهیه مواد اولیه با کیفیت بالا باشد. یک شرکت ممکن است تصمیم بگیرد که محصولات خود را در اختیار تعداد کمی از مشتریان قرار دهد.  به طور مثال رولزرویس به سرعت نسخه چینی فانتوم خود را فروخت. اگرچه قیمت تمام شده این خودرو از اکثر خودروها بالاتربود ، اما کم یاب بودن آن تمایل به خرید و قیمت را افزایش داد.

۶-بازاریابی به روش انبوه:

در این نوع استراتژی بازاریابی، بازاریابان تنها بر روی نیازهای مردم به محصولاتی تمرکز می ‌کنند که مورد نیاز تعداد زیادی از افراد است. ویژگی های آن به گونه ای است که بازار مخاطب خاصی ندارد و افراد موقعیت های متفاوتی دارند، از آن محصول استفاده می کنند. والمارت نمونه ای از یک خرده فروش موثر در بازار انبوه است. به عنوان فروشگاه زنجیره ای شماره یک در جهان، آنها در تلاش برای بازاریابی انبوه بسیار خوب عمل کرده اند.

marketing strategy

۷- استراتژی بازاریابی فصلی:

رویدادهای فصلی یک راه عالی برای جذب مشتریان جدید به کسب و کار شما هستند. این رویدادها می تواند تغییرات آب و هوا یا رویدادهای خاص مانند تعطیلات سال نو باشد. به عنوان مثال، خرده فروشانی مانند هالمارک، بیشتر کار خود را در روز ولنتاین انجام می دهند. با برنامه ریزی برای فصول و زمان های مختلف که برای مشتریان شما مهم است، می توانید نقش پر رنگ تری در زندگی مشتریان خود داشته باشید.

۸-روابط عموی اصلی ترین استراتژی:

روابط عمومی مهم ترین استراتژی بازاریابی است. بسیاری از بازاریابان موفق با رسانه ها همکاری می کنند تا مصرف کنندگان را در مورد محصولات و مزایای خود آگاه کنند. همچنین، اگر مشکلی پیش بیاید، داشتن یک استراتژی بازاریابی روابط عمومی خوب ضروری است. یکی از نمونه های موفق این فرآیند اپل است. زمانی که استیو جابز، بنیانگذار اپل زنده بود، اپل یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ برای معرفی محصول جدید برگزار کرد، سنتی که اکنون توسط مدیرعامل جدید اپل ادامه می ‌یابد.

۹- به صورت آنلاین استراتژی بازاریابی انجام دهید:

با گسترش روزافزون معاملات و فروش آنلاین، شکل جدیدی از بازاریابی پدید آمده است. صاحبان مشاغل اینترنتی سعی کرده اند از هر طریقی توجه مشتریان خود را از تبلیغات آنلاین جلب کنند. اکثر استراتژی های بازاریابی اینترنتی امروزه ترکیبی از استراتژی های مدیریت رشد و استراتژی های ارتباطی هستند که توجه را به خود جلب می کنند.

۱۰-بازاریابی ایمیلی نوعی دیگر از استراتژی بازاریابی:

پس از اینکه مشتریان شروع به خرید با استفاده از دنیای آنلاین کردند، بازاریابان اینترنتی شروع به جمع آوری و سازماندهی ایمیل برای مشتریان بالقوه می کنند. بسیاری از بازاریابان بر بازاریابی ایمیلی به عنوان راه اصلی ارتباط با مشتریان تکیه می کنند در نمایشگاه های تجاری صنعت، مشاوران IBM اطلاعات ایمیل را با مشتریان بالقوه خود مبادله می کنند.

۱۱-بازاریابی خبری:

یک راه سرگرم کننده برای تبلیغ یک کسب و کار نوشتن یک خبر است که برخی از رویدادهای مهمی را که در سازمان رخ داده است برجسته می کند. Motley Fool سالهاست که اطلاعات سرمایه گذاری را با مخاطبان هدف خود به اشتراک می گذارد. این مقالات حس تعلق را در بین اعضای خود ایجاد می کند و محرک مهمی برای رشد خارق العاده آنها فراهم کرده است.

۱۲-استراتژی بازاریابی نمایشگاهی:

نمایشگاه‌های تجاری گردهمایی‌هایی هستند که از مشتریان دعوت می‌شود تا آنچه را که سازمان ارائه می‌دهد ببینند و طعم آن را تجربه کنند. شرکت فورد موتور هر سال زمان زیادی را صرف برپایی غرفه خود در نمایشگاه های بین المللی خودرو می کند تا خطوط تولید جدید خود را معرفی کند. این نوع استراتژی بازاریابی به خبرنگاران و مصرف‌کنندگان این فرصت را می‌دهد تا از نزدیک با خودروها آشنا شوند.

۱۳-استراتژی بازاریابی جست وجو:

امروزه اولین جایی که مردم به دنبال پاسخ سوالات خود هستند اینترنت است. گوگل در پاسخگویی به سوالات آنقدر خوب است که روزانه میلیون ها نفر در این سایت به دنبال پاسخ سوالات خود می گردند. گوگل سال‌ها است که این صنعت را شکل داده است و با ایجاد وب‌سایت‌هایی که تبلیغ فروش می‌کنند به صدها خرده‌فروش کمک کرده است تا کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

۱۴-استراتژی بازاریابی از طریق رسانه ها:

رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای کسب‌وکارهای آگاه ارائه می‌دهند که مایل به سرمایه‌گذاری در تعامل با مشتری هستند. این بازاریابی هنوز در مراحل اولیه است، اما به سرعت در حال توسعه است.

۱۵-استراتژی بازاریابی به روش تلفنی:

اگرچه ممکن است به نظر برسد که هیچکس بازاریابی تلفنی را دوست ندارد، اما بازاریابی تلفنی می ‌تواند نقش مهمی در فروش محصولات شما به مشتریان داشته باشد و شما نباید از آن غافل شوید. بسیاری از شرکت ها برای برقراری ارتباط با مشتریان به آن متکی هستند. بازاریابی تلفنی یک روش بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده از طریق تماس های تلفنی از پیش تعیین شده برای خرید محصولات یا خدمات با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کند.

20 استراتژی بازاریابی

۱۶-بازاریابی به روش شخصی سازی شده:

بازاریابی شخصی سازی، که گاهی اوقات بازاریابی یک به یک نامیده می شود، یک شکل افراطی از تمایز محصول است. در حالی که تمایز محصول سعی می کند یک محصول را از محصولات رقیب جدا کند، شخصی سازی سعی می کند یک محصول منحصر به فرد را به هر مشتری ارائه دهد. نایک یک نام تجاری شناخته شده است که کاملاً مبتنی بر مفهوم بازاریابی شخصی است.

۱۷- استراتژی بازاریابی از طریق محتوا:

برای محصولات و خدماتی که ارائه می کنید محتوای ارزشمندی ایجاد کنید تا بتوانید مشتریان خود را در مورد آنها آگاه کنید. در برخی شرکت ها این روش استراتژی بازاریابی می تواند ابزار مفیدی برای استفاده از مشتریان بدون استفاده از روش های فروش مستقیم باشد.

۱۸-بازاریابی مقاله ای:

در زمینه هایی که دانش و تجربه بسیار ارزشمند است، مقالات می توانند ابزار قدرتمندی برای نمایش دانش و تجربه شما باشند. برخی از نوآوری ها در قالب مقالاتی به اشتراک گذاشته می شوند که در آن اطلاعات فنی به خریداران خاصی داده می شود.

۱۹-استراتژی بازاریابی رایگان یا اشانتیون:

هدایا را تبلیغ کنید، جوایز بدهید، یا محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید که می توانید آنها را با قیمت های پایین تر بفروشید تا فروش سایر محصولات و خدمات مرتبط را افزایش دهید.

۲۰-استراتژی بازاریابی به روش مخفی:

گاهی اوقات نگفتن همه چیز به همه می تواند منبع بزرگی از سر و صدا باشد. به عنوان مثال، به تریلر فیلمی فکر کنید که شما را برای تماشای فیلم بسیار هیجان زده کرده است. حتی اگر همه جنبه‌های فیلم را نشان ندهد، تبلیغ‌کننده می‌تواند مردم را وادار کند که فیلم را تماشا کنند.

سوالات متداول

۱)به چه علت باید از استراتژی های بازاریابی استفاده کرد؟

برای اینکه همیشه سهمی از بازار داشته باشید و بتوانید محصول خود را ارائه دهید، باید از استراتژی های بازاریابی مختلفی استفاده کنید. هر یک از این استراتژی ها به شما کمک می کند تا ویژگی خاصی از هر محصول را به بازار هدف خود معرفی کنید. نوع استراتژی که انتخاب می کنید، ارزش کل محصول را به بازار هدف شما منتقل می کند.

۲) بازاریابی دهان به دهان چیست؟

تبلیغات دهان به دهان یکی از روش های استراتژی بازاریابی قدیمی است که افراد برای انتخاب لیست خرید خود از آن استفاده می کردند. با توجه به اثربخشی این روش، کارآفرینان مدرن یاد گرفته اند که چگونه برای شرکت خود و محصولاتی که می فروشند، تبلیغات شفاهی معتبری ایجاد کنند.

برای تدوین استراتژی و مشاوره کسب و کار با من، alireza akrami از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت تماس بگیرید.